неделя, 11 януари 2015 г.

Ти си достатъчно добър!

Синдромът добро, по-добро, отлично по своята същност представлява унищожителна и много трудна конкуренция. Ние можем да преодолеем нашата нужда да доминираме над другите и да ги засенчваме, усвоявайки в речника си думата достатъчно.

Достатъчно е една прекрасна дума, която неутрализира силата на добро, по-добро, отлично. Тя създава едно усещане за пълнота и завършеност. Когато на края на един обяд казваме „нахраних се добре”, това означава, че сме заситени и доволни. Тук не търсим добро, по-добро и отлично. Думата достатъчно съдържа в себе си голяма сила. Когато я усвоим в дълбините на душата си, можем да се отпуснем и да пожънем плодовете на нашите усилия. Позволете ми да ви дам един пример за нейното приложение:

Преди известно време трябваше да изнеса лекция на един еднодневен симпозиум. В програмата щяха да вземат участие още трима известни говорители в областта на личностното развитие. Докато се подготвях да се кача на трибуната и да се обърна към триста души аудитория,  адреналинът ми скочи до небесата! Моят съпруг Марк ме целуна по бузата и ми прошепна на ухото: „Ще бъдеш най-добрата!”  В миналото ми харесваше да чувам тези думи, имах нужда от тях. Изведнъж, обаче, осъзнах негативните последици на стремежа ми „да бъда най-добрата”. Това ми създаваше напрежение, отчуждаваше ме от другите говорители и ме отдалечаваше от моята ЦЕЛ, която беше да помагам на другите. Веднага щом осъзнах това, прошепнах на ухото на Марк: „Благодаря за любовта и подкрепата ти, но следващия път по-добре ми кажи: „Ще бъдеш достатъчно добра!” И така, освободена от нуждата да бъда най-добрата, аз се качих на трибуната със самочувствие, знаейки, че единствената ми цел беше да дам любов на този свят, а не да се съревновавам с други, които от своя страна се стремят също да дадат любов на другите… Освободена от стремежа си да се конкурирам, аз изнесох най-добра лекция на живота си до този момент…

За мен е важно как да се научим да трансформираме манталитетът победа или поражение в духа на една почтена проява. Макар, че не можем да променим света, ние можем да се освободим от тресавището на негативната конкуренция, която съществува днес. Ако погледнем на нашите опоненти като на съюзници, независимо дали става въпрос за спорт или бизнес, светът ще се зареди с нова сила. Под приятелското предизвикателство от един талантлив „партньор”, ние ще имаме интерес да подобрим уменията си. Ще мобилизираме нашите сили – физически, духовни и умствени – за да дадем най-доброто от себе си. Когато това се случи, ние ще станем истински съюзници, помагайки си един на друг да подобрим своите способности, променящи цялата динамика на играта на живота. Така никой няма да се окаже губещ, в тази игра печелят и двете страни…
                                                      Dr. Susan Jeffers




Няма коментари:

Публикуване на коментар